tuppen är uppe

åhhhhhhhhhh!

Vaknade klockan halv fem imorse och kunde omöjligt somna om. Så jag tänkte att jag kunde ju passa på att ta en lååååång dusch nu när hela familjen sover. Det är ju som skönt att kunnna duscha i mer än fem minuter utan att någon annan i familjen ska stå utanför och panikbanka på dörren för att de vill bajsa. Det är ju kul att vi faktiskt har 2 toaletter i detta huset men tyvärr verkar alla ha just den toan där jag ska duscha som favorittoa.

Observera att med två toaletter menar jag två badrum. Jag duschar alltså inte i TOAN utan i badrummet.

I alla fall:
när jag kravlat mej upp ur sängen och tatt mej till badrummet upptäcker jag att de där små gummigrejerna som ska sitta längs ner i duschkabinen. Ja ni vet, de långa sakerna som gör att inte vattnet ska fara ut över hela badrummet när man duschar? Sånna långa, gummigrejer? Äh. Anyways så fanns inte de där de skulle utan jag hittade dem i hörnet av badrummet. Någon har alltså tagit bort dem. Och jag måste ju få dit dem igen, annars kan jag inte duscha! Har ett smärre helvete och ägnar en halvtimma åt att med ren viljestyrka pressa på dem, centimeter för centimeter. Så fick man dagens träningspass...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0